Addis Ethiopia Weblog

Ethiopia's World / የኢትዮጵያ ዓለም

  • January 2022
    M T W T F S S
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • Archives

  • Categories

  • Recent Posts

Posts Tagged ‘Petrodollars’

Non-Arabs Don’t Need Al Jazeera

Posted by addisethiopia / አዲስ ኢትዮጵያ on March 18, 2013

My note: I read the following report:

Al Jazeera’s English and Arabic websites are reported to have been blocked in Ethiopia”

…and thought that it’s a wonderful thing! They should also do the same thing with the redundant news source of Al Jazeera TV – a biased Islamic propaganda machine, which pushes arab viewpoint, instead of reporting news or airing programs in an objective way. Al Jazeera is blocked even in the United States. Every Ethiopian should remove it from his/her channel listings, and refrain from everything “Al”, like in Al-Jazeera, Al-Gore, Al-Thani, Al-Saud etc. The prefix “Al” in the Ethiopic grammer, like in “Mewuded” “Al’mewuded” is negation, and it always means trouble.  

It’s a shame that the despotic nation of Qatar – which just sentenced its own Poets to Life in Prison for a Verse – is active in promoting its own version of freedom and justice across Africa.

The following articles perfectly give a description of one of the most dangerous medias of our time. Ethiopians should be warned to not tune in to this misleading media organization which was created with the help of some greedy western media makers.

The collapse of Al-Jazeera

TheFrogTheOXThe fact that the channel is owned and tightly controlled by the undemocratic and authoritarian Qatari royal family, that jails independent journalists who criticize the regime at home, seems to have gone unnoticed and ignored by many. But since the start of the Arab Spring, that is slowly starting to change.

According to an article that appeared in the German magazine Der Spiegel, many leading journalists and TV anchors have started to leave the channel in recent months. According to one of those that has recently left, the German based Aktham Sulimen, “Before the beginning of the Arab Spring, we were a voice for change…a platform for critics and political activists throughout the region. Now, Al-Jazeera has become a propaganda broadcaster.”

According to another Beirut based correspondent, “Al-Jazeera takes a clear position in every country from which it reports – not based on journalistic priorities, but rather on the interests of the Foreign Ministry of Qatar……In order to maintain my integrity as a reporter, I had to quit.”

In truth, Al-Jazeera was never an independent media outlet and always had a political bias.

I can remember watching its Arabic language coverage of the revolution in Egypt and noticing that it dedicated two hours to a rambling speech by Muslim Brotherhood-allied cleric Yusuf al-Qaradawi, who also happens to be based in Qatar. The speech didn’t even attract a large crowd in Egypt and was largely irrelevant to what was happening on the streets. It was merely propaganda for the Muslim Brotherhood, which did not lead the revolution but is close to the Qatari royal family.

Continue reading…

Al-Jazeera’s “Alternative Viewpoint” in Qatar’s Paradise

Al-Jazeera is not, however, a communications medium in the Western sense; it is a psychological warfare medium. Its cameras are always turned outward; they never criticize Qatar’s tyrannical, dictatorial, corrupt, plutocratic leaders or their exploitation of foreign workers, who have neither the status nor rights of Qatari nationals. Al-Jazeera’s ongoing propaganda campaign against the Arab states in the Middle East is a move chosen by the rulers of Qatar to deflect Arab, Western and effervescent local attention from what is happening in the corrupt Al-Thani family’s dark, closed emirate of wealth.

Although it promises aid to financially needy Islamic countries, it sends just the occasional pittance when t feels a need to bolster its popularity. Meanwhile huge unreported sums go to support Islamist terrorist organizations such as Hamas in the Gaza Strip and Jabhat Alnusra Al Islamiya in Syria. The rest of country’s enormous oil revenues are channeled into the coffers of the rulers and their close associates, and are used to pay for their entertainment or for building enormous towers. The rest of the population — most of which are foreign workers whose labor they exploit and who have no civil or social rights — is not invited to join the party.

Although Al-Jazeera incites Muslim masses around the world to revolt against “repressive regimes,” while calling for “democracy,” “pluralism,” and the ousting of totalitarian rulers, Qatar itself does not hold elections, has no political parties, has no democratic institutions, and its citizens have no political or social rights. What Qatar does have, with the help of Sharia [Islamic religious law], is a strong, family-run system of enforcing internal security and suppressing opposition. Al-Jazeera is the well-oiled and well-funded machine of a family employing armed mercenaries who call themselves “media personnel”: Propaganda warriors who use cameras and microphones as weapons. Qatar therefore has every reason to hide what happens within its borders and look for defects in other places.

Al-Jazeera takes two editorial routes: its English-language programs present a moderate, cultured version of its propaganda, different from what is broadcast by its Arabic-language programs. Nonetheless, its purpose seems to be to spread Islam and undermine secularism.

Al-Jazeera’s reporting is unbalanced in that it gives favorable coverage to Islamic regimes and movements it wants to strengthen, and slanders those it wants to weaken. Its sights are set on changing regimes. Al-Jazeera effectively created the Arab Spring by endlessly rebroadcasting footage of the fruit-seller in Tunisia who set himself on fire to protest his government. Every time there was a small demonstration, Al-Jazeera would cover it and air it time and again until the people of Tunisia were sufficiently whipped up.

Al-Jazeera’s reporting is also unbalanced when it is turns to the religiously-motivated activities of Islamist groups in other countries, where the Arab Spring was turned into an Islamist Winter, and where the good intentions of democratically-minded young Muslims were exploited and perverted as, after the revolutions, Islamists seized power. Al-Jazeera’s bias is also evident in its support for the dictatorship of Mohamed Morsi and the Muslim Brotherhood in Egypt at the expense of the country’s moderate, secular, democracy-seeking opposition, on whose back the Islamization of the country is taking place.

As a TV channel, Al-Jazeera does not operate under accepted Western norms. It is a fundamentalist terrorist communications base operating under Qatari political cover, with a pretense of pluralism. While in the other Arab countries, to reach the Islamic paradise, people need to kill Jews and be killed in wars, dying as shaheeds [martyrs] in the battles of Islam, according to Al-Jazeera only Qatar is already a genuine paradise on earth. Everything there is perfect, so there is no need to report the news.

Source

When America’s enemies invade America’s media

It would be interesting to get an update on enemy penetration of today’s mainstream media. Such a review won’t happen (at least in public) because HUAC/HISC and its Senate counterpart the Senate Internal Security Subcommittee (SISC) are long gone, thanks to pressure from Communists, fellow-travelers, and embarrassed liberals.

There are government entities today that are supposed to be looking out for us with regard to chinks in our internal security armor. Their ability to do so is questionable at best.

But now, with the Al gore/Al-Jazeera deal, our current enemies have gone way beyond the sneak-around, undercover methodology utilized by Stalin’s secret agents. Here we have in broad daylight an enemy takeover of a telecommunications medium with the capability of reaching millions of homes right here in the USA.

As Cliff Kincaid said at his February 5 news conference, Al-Jazeera is not entitled to the protections of the First Amendment because it is global terrorist entity – a front for Al-Qaeda and the Muslim Brotherhood.

A foreign entity desiring to own telecommunications operations in the U.S. is supposed to go through a vetting process by the Department of Justice (DOJ), the FBI, and the Department of Homeland Security (DHS). None of that has taken place, so the Al-Jazeera takeover is a violation of the law right there.

The legal process is known as CFIUS – the Committee on Foreign Investment in the United States, an inter-agency panel of the U.S. Government, chaired by the Secretary of the Treasury and including members from 16 departments and agencies. No legally-required application by Al-Jazeera has been made to this body.

Under the transfer arrangement, the name of the channel under its new ownership is to be Al-Jazeera America. That, in and of itself, is labeled by Kincaid as “a complete and utter fraud,” especially given that Al-Jazeera is fronting for people whose fondest wish is “Death to America.”

Continue reading…

 __

Posted in Ethiopia, Media & Journalism | Tagged: , , , , , | 1 Comment »

America, The Saudi Arabia of Tomorrow

Posted by addisethiopia / አዲስ ኢትዮጵያ on January 20, 2013

My note: Less money for the Saudis more chance for justice; this is music to Ethiopian ears.

USaudiWe pay a lot of attention to revolutions when they emerge suddenly and violently, but when a transformation arrives gradually and peacefully it’s easy to miss.

Let’s stop for a moment and take a look at a slow-motion development changing the world as we know it: The United States is giving up its addiction to foreign oil.

For decades, we bemoaned the awful toll this addiction has taken. The need for oil and natural gas — much of it from Middle Eastern dictatorships — shaped the foundation of global geopolitics. It created morally questionable alliances and repeatedly placed Washington in a position to choose between its fundamental values and its economic interests. Now all that could change.

Continue reading…

__

Posted in Curiosity, Ethiopia | Tagged: , , , , , , | Leave a Comment »

Libya and The UN Human Rights Council

Posted by addisethiopia / አዲስ ኢትዮጵያ on March 1, 2011



With the world no longer able to avert its eyes from the mass bloodshed in Libya, and as Moammar Gadhafi’s deadly degradation of his people reaches a new peak, there is more than enough blame to go around.

Primary responsibility certainly goes to Gadhafi and his regime, but the international community that for four decades legitimized and propped up one of the worst abusers of human rights cannot evade responsibility. At the apotheosis of international hypocrisy in supporting Gadhafi stands the United Nations Human Rights Council (with the Office of the High Commissioner for Human Rights as its official secretariat).

With the UN Human Rights Council and other UN bodies now scrambling to position themselves on the winning side of history, with belated condemnations of violence and abuses in Libya, it would be unfortunate for the world to forget the sordid history of the central UN human rights body and its responsibility as an enabler and apologist for so many deadly dictatorships.

Astonishingly, in May 2010, in a secret ballot, Libya received a shocking 155 votes (out of 192 countries), and was elected to the UN Human Rights Council.

The world was certainly aware of the vast litany of domestic and international crimes committed by the Gadhafi regime. Even in the corridors of the UN there was occasional talk and concern about Libya’s human rights practices, such as extrajudicial and summary executions, systematic use of torture, and the imposition of the death penalty for political and economic offences.

The international community was also aware that Libyan agents in 1988 blew up a passenger airplane over Lockerbie, Scotland, killing 270 people, exploded a French airliner over the Sahara desert, killing 170, and in 1986 blew up the La Belle disco in Berlin, killing two Americans and wounding dozens. Gadhafi also financed and helped train dozens of terrorist organizations, supported Charles Taylor in the Liberian civil war that was responsible for more than 200,000 deaths, and backed Robert Mugabe of Zimbabwe, who brought hunger and devastation to that once relatively prosperous country.

after 2003 (when Gadhafi thought it prudent, in the wake of the ouster of Saddam Hussein, to give up his weapons of mass destruction program) embarked on a dangerously misguided policy of “constructive engagement,” where they thought they could combine profit and peace.

It was, however, the Human Rights Council that really burnished Libya’s international image in an Orwellian theatre of the absurd. For instance, at a council meeting in November 2010 for a universal periodic review of rights protection, country after country paid tribute to the Gadhafi regime’s performance on human rights.

Qatar expressed its appreciation for Libya’s human rights performance. The Syrian representative, without irony, spoke of the unique experience of democracy in Libya and the growth and development of human rights there. Saudi Arabia strongly praised Libya’s interest in “promoting and protecting human rights.” North Korea and Cuba glowingly endorsed Libya’s efforts and “significant achievements” in human rights.

Little wonder that with such fulsome praise and endorsements from the world’s leading human rights body, the Gadhafi regime rejected even moderate “suggestions” at improving its human rights record.

As in the case of other murderous dictatorships, the Gadhafi regime will come to an end, hopefully the political order will be fundamentally changed, and the long-suffering people of Libya will have their rights and dignity protected. What, however, will happen to the UN Human Rights Council (and its secretariat) that also bears such heavy responsibility for the horrors the people of Libya have had to endure?


Source: Toronto Star


LIBYA AND ITALY

Flush with petrodollars, Libya has been buying stakes in Italian companies, while Italian companies have clinched contracts for energy and infrastructure projects in the North African state. Libya supplies a quarter of Italy’s crude oil needs, and is also a key provider of gas.

Following is a list of Libya’s main Italian investments and Italian companies with investments in Libya.

ENI

Italy’s biggest oil and gas company has extensive operations in Libya, including long-term take-or-pay contracts. The company, which has operated in Libya since 1959, has said it plans to invest as much as $25 billion there. Libya accounts for about 13 percent of its entire production.

IMPREGILO

Italy’s biggest builder Impregilo was expected to be a big gainer from Berlusconi’s push to develop ties with Libya and is vying for a piece of a Libyan motorway project financed by Rome that is worth as much as 5 billion euros.Impregilo has also been cited in the past as a possible target for Libyan investment.

SAIPEM

A consortium led by oil services company Saipem, which is controlled by Eni, won a 835-million-euro contract for the first part of the Libyan motorway project. The consortium also includes engineering and construction firm Maire Tecnimont.

FINMECCANICA

Italian aerospace and defense company Finmeccanica SpA and Libya in 2009 agreed to cooperate on aerospace and other projects in the Middle East and Africa. Under the deal, a 50-50 joint venture between Finmeccanica and the Libya Africa Investment Portfolio will be created and act as the main vehicle for investments.

UNICREDIT

Libya’s stake in banking group UniCredit stands at a total 7.6 percent after the Libyan Investment Authority (LIA) acquired a 2.59 percent stake in Italy’s biggest lender. LIA also owns 3 percent of British publisher Pearson, which owns the Financial Times

FIAT

Libya came to the rescue of Fiat in 1977 at the invitation of the head of its founding family, Giovanni Agnelli, with the Libyan Arab Foreign Investment Company (Lafico) buying a stake of about 15 percent in what was then a struggling carmaker.

SOCCER

Lafico has 7.5 percent of the soccer club Juventus, which is controlled by the Agnellis. Gaddafi’s son, Al-Saadi Gaddafi, used to sit on the Juventus board and was even a player for Perugia and Udine. Libya at one stage considered bidding for the Roman club Lazio and also poured money into Triestina.

TEXTILES

Lafico holds 21.7 percent of Olcese, according to the textile company’s website.

 

Source: Thomson Reuters data, company websites, Sovereign Wealth Fund Institute, IFSWF

 

 

 


Posted in Ethiopia | Tagged: , , , , , , , , , , | 1 Comment »

 
%d bloggers like this: