Addis Ethiopia Weblog

Ethiopia's World / የኢትዮጵያ ዓለም

  • June 2023
    M T W T F S S
  • Archives

  • Categories

  • Recent Posts

Posts Tagged ‘BBC Bias’

Ethiophobia: British Media + Ex-Athletes Try to Undermine Athletes Who Are Not Theirs

Posted by addisethiopia / አዲስ ኢትዮጵያ on August 16, 2016

Only theirs are honest, clean and superior – and the whole world belongs only to them and to the Arabs.


As if Ethiopians begun dominating long-distance running just yesterday. I wish I was there, back then to witness the anger and dismay of those Olympia-unspirited jerks when the great Abebe Bikila became the first Ethiopian / African to win Gold in the Olympics Marathon. Imagine westerners being petty over Almaz’s amazing strength and endurance — Ethiophobia; negative comments about her come from deep bias and reluctance from the Western press to see Ethiopians, in particular, making breakthroughs. It’s exactly for this reason the British laboratory fabricated the likes of Somali-born Mo Farah. (Christian Ethiopians and Muslim Somalis are historical enemies) If Almaz were a British, an Australian, a Canadian or an American, the tone would be different among the producers of BBC and co.

See how the biased BBC, and ex-athletes, like crappy Steve Cram presented their wonderful “clean” athletes vs “dubious” Ethiopians:


and on Mo Farah:


and on Katie Ledecky:


Selected rational and sane comments from the DailyMail

British are simply very bad loosers ! Same was it when they were ousted out of Euro in France!“

Pundit on TV basically came out and said it was drugs , said the record was set and can’t be broken. Who the hell makes a comment like that haha.”

…and if Lahti really did suggest that Ayana is doping then she should be severely reprimanded. She should also ask for her 26 SECOND personal best (and Swedish record) to be struck from the books, because it was the pace of Ayana and co that dragged her skinny blonde backside round the track.„

Ohhh same old British media trying to undermine some one who is not one of you. You mention a coach related with doping who has never trained Almaz to undermine her achievement. What did you ever say when Mo Farah missed his drug test and his coach got sacked because he was directly involved in doping? You said nothing! Same here, if you cannot appreciate great achievements like these then say nothing!„

Yeah the hypocrites are out in numbers. Our guy broke world record in swimming and all here declared him clean yet he came from nowhere. .now someone here from another country does the same we are all becoming suspicious. .years the reason why we are hated around the world„

These games are the cleanest . All the envy from people whose countries can’t compete in real Olympic sports not fencing and stuff„

Have they finished testing Phelps or he’s American so my the mighty forces it’s legit?„


Posted in Ethiopia, Media & Journalism | Tagged: , , , , , , , , | Leave a Comment »

A Manipulation that Does Not Honor the BBC Television Station

Posted by addisethiopia / አዲስ ኢትዮጵያ on August 9, 2013

My Note: Another proof of the anti-Christian agenda of the BBC. Of course, the BBC & co. The BBC won’t dare to report why the Saudi regime spends billions of pounds each year promoting Wahhabism to fund children’s education in British faith schools and mosques. The BBC, as taxpayer funded corporation (In 2012, the collected license fee was £3.6 billion) doesn’t inform British citizens that jihadists freely promote and sell DVDs and books inside mosques with hate-filled invective against Christians and Jews. The BBC won’t report the presentation of women as intellectually congenitally deficient and in need of beating when they transgressed Islamic dress codes. The BBC won’t seriously examine why U.K. Muslim men are estimated to be responsible for 96.2% of all reported rapes, or why British women were attacked with acid in Zanzibar, Tanzania. Yet, Christianity and Christians are “fair game” for insults, inaccurate portrayals, ridicules and derogatory stereotypes.

AntiChristBBC2Iregard to the documentary titled “Although it is the poorest country of the EU, a church is built in Romania every three days”, presented by the BBC on 3 August 2013, and taken over with no critical discrimination whatsoever by some Romanian mass media sources, the Romanian Patriarchate explains:

The construction of new places of worship is not a caprice, but a liturgical must, especially in the urban areas, where the construction of churches was forbidden in the time of the communist regime. After 1990, at the initiative of the communities of faithful from all over the country supported by the local authorities, about 2000 places of worship were built or are being built, because those existent had no more room to accommodate the large number of Christians who attend the religious services. Their construction, painting and maintenance are financially sustained especially by the parochial communities who are their beneficiaries also.

As for the support from the state budget to the religious cults recognised (not only the Romanian Orthodox Church), according to the Ministry for Public Finances, this one amounts to 0.2% of the state budget or 0.08% of Romania’s GDP and it is the consequence of the confiscation of the church estates through the Law for the Secularisation of the Church Estates (1863) and by the communist regime of Romania beginning with 1948. A possible interruption of the support from the state budget to the religious cults may follow after the retrocession of all the church estates owned and exploited by the Romanian State.

As for the financial support from the State Budget for building the Cathedral for the Nation’s Salvation, this one is in accordance with the Law for Religious Affairs (489/2006) and Law for the Cathedral for the Nation’s Salvation (376/2007).

Moreover, the National Fund-Raising for constructing the Cathedral for the Nation’s Salvation has been taking place for over two years, with the participation of many donors, especially priests and faithful.

All the inaccurate information presented in the BBC documentary are taken from the same tendentious source (Secular Humanist Association of Romania), as Deutsche Welle television channel did in August 2011, who made a similar reportage, of which argumentation was discouraged by the Romanian Patriarchate at the time. For example two years ago, the Deutsche Welle reportage used the same pathetic and alarming rhetoric concerning the construction of the Cathedral for the Nation’s Salvation through the appreciation of the cost of its infrastructure, red-grey stage, to over 600 million euro. In reality, the cost estimated by experts amount to 100 million euro, and after achieving the infrastructure of the future Patriarchal Cathedral (finished in April 2013), it was diminished by 20%.

As for the explanation of the author of the BBC documentary, according to which the representatives of the Romanian Orthodox Church have not accepted an interview to express their point of view, we mention:

A few days after finishing the infrastructure of the Cathedral for the Nation’s Salvation, possibly at the suggestion of its opponents, two journalists from BBC – one from Romania, Mr Paul Andrei Lungu, and the other one married to a Romanian, Romanian language speaking and with a good command of the Romanian traditions, Mrs Tessa Dunlop – asked for the support of the Romanian Patriarchate to achieve as soon as possible a reportage both on the “popularity of the Romanian Orthodox Church and on the publicizing of the actions of the Romanian Orthodox Church” at the international level. The application of the two journalists caused confusion concerning their good intentions, taking into account their previous journalistic activity, the very short time established for filming (only a few days), contrary to the British Institution media usage, and their insistence to film at the building yard of the Cathedral for the Nation’s Salvation according to a rather strange plan. In this sense, very relevant is the fact that the BBC journalists asked for interventions at the Romanian Patriarchate to be allowed to film, through the representatives of the Romanian diplomacy in London and of the British diplomacy in Bucharest.

In conclusion, the authors of the BBC documentary succeeded in overshadowing the image of one of the most appreciated international institutions for the professionalism and accurate information presented, through the exclusive presentation of the information suggested by the representatives of an anti-religious and anti-clerical trend of Romania or through the interviews taken only from some interlocutors attentively selected for the purpose. The tendency to exaggerate and to convey the false message according to which Romania is the “poorest country of the EU” because of the Romanian Orthodox Church, a country with an educational, medical and social assistance system in crisis, with no proof in this regard, does not honor the British Television channel.

Moreover, we think it is a more dignified attitude for a Christian European people to build new churches, necessary to large communities, than sell empty churches because they lack faithful, to be changed into commercial or sporting spaces, as often happens in Great Britain and other secularized countries of the West, to the surprise of other religions.



What Will Happen When ‘Bilderberger’ Jeff Bezos Takes Over The Washington Post? founder and Bilderberg member Jeff Bezos is all set to take control of the Washington Post from the Graham family who have owned the media publication for four generations.

Bezos paid $250 million for the Washington Post, along with the Express newspaper and several local weeklies bundled in.

Interestingly, the Bezos deal comes on the heals of another major media move, with the New York Times announcing that it’s selling its ownership in The Boston Globe. When the NYT purchased The Boston Globe in 1993 it had paid $1.1 billion for it. 20 years later, it’s had to dump it for a paltry $70 million.

So is Jeff Bezos betting on a dead horse? Some believe that both the Graham family and New York Times have seen the writing on the wall, and that traditional print titles are nothing but a dying breed – and a liability.

When Don Graham took over the helm of his family’s icon newspaper title in 1979, the Washington Post shared the responsibility of setting America’s news agenda with another media giant, The New York Times. But the old media paradigm has shifted drastically in the 21st century, where titles like the Post and Times have to compete with online content.

Media power is no longer concentrated in the hands of four newspapers on either side of the Atlantic. The competition for the digital English language market is not only restricted to other US mainstream print publications online; it’s also spread across a wide sector of online majors like Gawker, Daily Beast, Huffington Post, Drudge Report, to name only a few. Behind them are thousands of blogs and aggregators. Another rising trend is also cutting into America and the UK’s monopoly on English language news and commentary, as global English language news outlets continue to pop up in Europe, Asia, Russia and even Iran. All of this cuts into a market which used to be sewn up by a handful of majors.

Some pundits remained stunned that a dotcom kingpin is acquiring a major US news gathering institution like the Washington Post. For some, it brought back memories of AOL’s deal which scooped up another American media institution – Time Warner.


Continue reading…




Posted in Curiosity, Faith, Media & Journalism | Tagged: , , , , , , , | 1 Comment »

%d bloggers like this: